granola2
fit,  śniadania

Moja granola

Moja granola

 

Czy zdarza się Wam wstać o “5 minut” za późno i nie mieć czasu na przygotowanie śniadania?

Czy wtedy wychodzicie z domu tylko o kawie??

W moim przypadku zdarza się to dość często :P, ale wtedy mam w niedużej metalowej puszce coś co idealnie nadaje się na śniadanie – do jogurtu czy mleka – domowa GRANOLA .

Przygotowanie nie zajmuje wiele czasu.

Na dodatek możecie ją zrobić wieczorem, i tak naprawdę to od Was zależy czy smakiem granoli będziecie się delektować na pierwsze lub drugie śniadanie.

Taką granolę możecie przechowywać w metalowej puszce przez tydzień.

 

rozsypana granola

 

Domowa Granola:

– 1/2 szklanki płatków żytnich błyskawicznych

– 1/2 szklanki amarantusa ekspandowanego

– po 3 łyżki łuskanego słonecznika i pestek dyni

– 2 łyżki migdałów

– 1 łyżeczka mielonego cynamonu

– 1/3 łyżeczki mielonego imbiru

– 1/3 łyżeczki mielonego kardamonu

– 3 łyżki cukru brązowego

– 2 łyżeczki oleju (może być rzepakowy)

– 3/4 słoiczka dżemu wiśniowego Łowicz ( może być dowolny ulubiony dżem ) *

 

Piekarnik nagrzać do temperatury 180oC.

W dużej misce dobrze wymieszać ze sobą wszystkie składniki i równomiernie rozłożyć na dużej blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

Piec ok. 35 minut, mieszając co 5-7 min – tak by nasza granola się nie przypaliła.

 

* dżem wiśniowy jest moim ulubionym dżemem, ale do granoli używam go nie tylko z tego powodu. Dżem wiśniowy zawiera duże owoce, które po upieczeniu są skarmelizowane i zachowują swoją miękkość.

 

Smacznego 🙂

 

granola w miseczce

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.