Pesto z jarmużu


Jarmuż odkryłam dość niedawno, a dokładnie w ubiegłe wakacje, kiedy to zaczęłam szukać produktów bogatych w żelazo ( w pewnym momencie nie mogłam już patrzeć na buraki i szpinak 😛 ).

Jarmuż jest z rodziny kapustowatych i co najważniejsze jest bogatym źródłem żelaza, witaminy K i C.

Próbowałam go w koktajlach, zapiekankach, ale najbardziej przypadło mi do gustu “zielone” pesto.

Pesto można przechowywać w lodówce do 4dni.

 

image3

 

Pesto z jarmużu:

– 4 garście świeżego jarmużu ( ok 200g )

– 2 ząbki czosnku

– 1/2 szklanki oleju

– 4 czubate łyżki migdałów bez skórki

– sól, pieprz

 

Jarmuż myjemy, odrywamy łodygi (używamy tylko liści).

Migdały prażymy na złoty kolor. Obieramy czosnek.

Tak przygotowane produkty miksujemy ok. 2min.

Jeśli nasze pesto wyjdzie zbyt gęste dolewamy trochę oleju. Na koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

 

Idealnie pasuje do makaronu i kurczaka.

Smacznego 🙂

MOŻE CI SIĘ RÓWNIEŻ SPODOBAĆ

Zielony koktajl – jarmuż, jabłko, kiwi
December 14, 2016
Sałatka w słoiku
December 11, 2016

2 Komentarzy

primipiatti_u
2017-05-01

Spróbuj koniecznie ☺️

Bookendorfina Izabela Pycio
2017-05-01

Jarmuż, mam wrażenie, że nieco zapomniany, teraz nów powraca do kuchennych łask. :) Jeszcze nie łączyłam go z migdałami, ale bardzo chętnie wypróbuję. :)
Bookendorfina

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Pola oznaczone * są obowiązkowe